Nokia + Microsoft = ? А сега на къде ?

Вчера, около 12 часа наше време, стана ясно че слуховете за обединяване на Nokia и Microsoft за създаването на общи продукти са верни.

Аз съм фен на Symbian телефоните и в този момент съзнанието ми се вцепени... не можех да реагирам, не исках да повярвам.

24 час по-късно, вече съм по-добе :-) излизам от IT шока, нанесен ми от двете огромни корпорации. Много хора по света се намират в същото положение като мен, не прочетох нито един положителен коментар за това обединение.

Кое е най-главното, което ще се случи:

- Windows става главната операционна система за смартфоните на Нокиа. Symbian остава, но вече е на заден план, като второстепенна или по-скоро третостепенна OS след MeeGo (OS за която все още само се говори).

- Nokia и Microsoft ще работят в тясно сътрудничество при развитието на съвместни маркетингови инициативи.

- Търасчката Bing ще се използва в телефоните на Nokia. (Вижте как наскоро Google обвиниха Bing че използват техните резултати, като ги представят за свои)

- Nokia Maps ще бъде съществена част от картографските услуги на Microsoft.

- Магазина за приложения на Нокиа, ще се интегрира с този на Майкрософт.

От пазарна гледна точка, тази крачка е до някъде обяснима, в Америка марката Нокиа е малко известна, макар и все още световен лидер в продажбата на мобилни телефони, Нокиа губи в продажбата на смартфони.

Вече дори и в страните от западна Европа се забелязва голям спад, все повече хора се ориентират към други OS... iOS, Android или Blackberry.

Пазарът на смартфони търпи огромно развитие, което е неочаквано дори за самите технологични компании, това е един пазар, които Нокиа не може да си позволи да изгуби, въпреки факта че е номер едно по продажби в големи държави, като Китай и Индия. Много по-доходоносно е, да продадеш един телефон за 1000 долара, отклкото 100 телефона за по 10 долара ;-)

В Америка в сравнение с Европа, нещата за Nokia са още по-трагични вижте доказателството:

Source: StatCounter Global Stats - Mobile OS Market Share


вижте и (тази интересна инфографика) в блога ми.

Аз лично не бих си купил телефон Nokia с Windows, преди известно време, имах смартфон Motorola с Windows и нямам нито един хубав спомен (не че нещо му се развали, просто ми беше прекалено трудно да свикна с управлението му). Естесвено от тогава, тази операционна система се е променила доста, но "горчивият вкус в устата" си стои.

В долните два клипа, можете да видите двамата "баш майстори" (CEO Chief Executive Officer - Главен изпълнителен директор) Стивън Елоп от Нокиа и Стив Балмър от Майкрософт, как обявяват обединението и отговарят на въпроси.



Популярни публикации